Dersin Adı | Nesne Tabanlı Programlama II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 205 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders yapısal programlama lisanı kullanarak yazılım geliştirmenin kapsam ve kavramlarını özümsemenize yardımcı olmak amacıyla tasarlanmıştır. Aynı zamanda problem çözümleri için yordamsal programlama lisanının özellik ve yapılarını kullanarak yazılım üretme becerilerinizi geliştirmeye yardımcı olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Java gibi yapısal programlama lisanı kullanarak yazılım üretme ve geliştirmenize ortam sağlayan temel bilgileri kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hesaplamaya giriş | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 1 |
2 | Java programlamaya giriş, temel yapı, çıkış ifadeleri | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018).bölüm 2 |
3 | Yapısal program geliştirme – Kısım I: temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler; LAB#1. | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 3 |
4 | Yapısal program geliştirme – Kısım II: giriş ifadeleri, algoritma, sözde kod; LAB#2 | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 3 |
5 | Yapısal program geliştirme – Kısım III: kontrol yapıları, seçim ifadeleri, if, else, ikili cebir kavramları; LAB#3. | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 4 |
6 | Yapısal program geliştirme – Kısım IV: Math sınıfı, rassal sayı üretimi; LAB#4. | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 4, 5 |
7 | Yapısal program geliştirme – Kısım V: döngü yapıları, yineleme ifadeleri, for, while; LAB#5. | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 6 |
8 | Yapısal program geliştirme – Kısım VI: iç içe döngüler, break, continue, switch; LAB#6. | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 7 |
9 | Ara sınav | |
10 | Metotlar – Kısım I: metot tanımlama, metot çağırma, parametreler, argümanlar, dönüş. | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 7, 8 |
11 | Metotlar – Kısım II: kapsam kuralları, yerel değişkenler, metot aşırı yükleme; LAB#7. | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 9 |
12 | Diziler – Kısım I: dizi oluşturma, dizi ilkleme; LAB#8. | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 9 |
13 | Diziler – Kısım II: dizileri metotlara geçirme; LAB#9. | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 9, 10 |
14 | ArrayLists ve metodları, LAB#10. | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). bölüm 10 |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Bilgin, M., Eser, M., "C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Kodlab (2018). ISBN: 9786052118191 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 10 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 11 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 36 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest